Przewaga konkurencyjna Twojej marki jest możliwa!

Data dodania: 07.12.2017


Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak istotną kwestią jest budowanie przewagi konkurencyjnej Twojej marki – to właśnie dzięki niej konsumenci wybiorą Twój produkt, a nie produkt konkurencyjnej firmy. Nie zawsze cena jest istotna – liczy się sposób, w jaki dotrzesz do potencjalnych odbiorców. Chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie prześcignąć konkurencję, a do tego sprzedawać więcej i tym samym wzmocnić swoją markę?

Strony internetowe Poznań

Co będzie najlepszym narzędziem budowania przewagi wśród konkurencji z innych sklepów internetowych? Na pewno nie zaszkodzi stworzenie unikalnej wartości sprzedaży, czyli USP. Polega to na dopasowaniu do swojej marki określonego zestawu wartości, których nie oferuje nikt inny z danej branży – są to na przykład wydłużona gwarancja produktu, atrakcyjny system ratalny, darmowe konsultacje dotyczące wyboru produktu. Najistotniejszą cechą unikalnej wartości sprzedaży jest jej niepowtarzalność – musisz zapewnić swoim klientom coś, czego nie dostaną nigdzie indziej i będzie stanowiło dla nich wartość dodaną. Tak właśnie rozpoczniemy budowę przewagi nad konkurencją na rynku.

Jak jeszcze przegonić konkurencję? Postaraj się o to, aby Twój sklep zawsze miał na stanie dostępne towary, a wysyłki realizuj najlepiej jeszcze w dniu zamówienia, lub maksymalnie na drugi dzień od zakupu. Takie działania zwiększą lojalność Twoich klientów i sprawią, że będą wracać do Ciebie przy innych okazjach zakupów. Pamiętaj, że dzisiaj czas liczy się dużo bardziej niż pieniądze, dlatego postaraj się o naprawdę błyskawiczne reakcje.

Co buduje relacje najlepiej? To właśnie treść stanowi klucz całej sprawy. Dzięki treści wytwarza się relacja na linii marka – klient, a następnie pojawia się zaufanie, które napędza sprzedaż lepiej niż niejedna promocja lub kampania sprzedaży. Dzięki promocji treści odpowiednich dla grupy docelowej, możesz zbudować w ich świadomości wizerunek swojej marki, jako eksperta w danej kategorii. Warto znaleźć trochę czasu na prowadzenie bloga firmowego lub kanału video, gdzie będziesz publikował autorskie wpisy, newsy, a także relacje z różnego rodzaju wydarzeń. Jeśli Twoje konkurencja zostanie w tyle z publikacjami – będziesz miał dużą przewagę.

Bardzo często dzieje się tak, że po dokonaniu transakcji sklep internetowy nagle zapomina o swoim konsumencie. Dlaczego tak się dzieje? Przecież jest to świetna okazja do zadbania o niego i polepszenia relacji między wami.

Warto skontaktować się z klientem w celu zapytania, o dotarcie przesyłki i poprosić go o opinię odnośnie zakupionego produktu lub usługi. Zawsze przy okazji możesz zaproponować dodatkowe wyposażenie lub inne akcesoria. Klient zyskuje poczucie troski, a Ty zyskujesz szansę na rozszerzenie sprzedaży.

Strony internetowe Szczecin