Jaki stworzyć ciekawego bloga

Data dodania: 15.02.2018


Jesteśmy pewni, że niejednokrotnie w przestrzeni Internetu spotykałeś się z blogami, które dosłownie dotyczyły wszystkiego i niczego? Przykładowo, możemy na nich znaleźć porady motoryzacyjne, przepisy kulinarne, a nawet recenzje komputerów czy inne filozoficzne rozważania. Rozległa tematyka to jednak wcale nie jest plus twojego bloga. Mimo tego, że tematyka nie powinna zawężać się do jednej kwestii, warto rozważyć to, co dokładnie chcemy na blogu zamieszczać.

Strony www Szczecin

Jeszcze do niedawna bardzo dużą popularnością cieszyły się blogi związane z jednym tematem – odbiorcy byli zadowoleni, bo po wejściu na niego od razu mogli znaleźć to, czego poszukiwali. Blogi związane z urodą opowiadały o technikach makijażu, a kulinarne skupiały się na nowych przepisach – rzadko kiedy na blogu pojawiał się wpis o innym temacie niż główny. Blogi wielotematyczne są obecnie w natarciu i określamy je jako „lifestyle’owe”. Z reguły mają naprawdę sporo czytelników, więc różnorodność tematów nie musi być dla nich problemem. Dokładnie określona tematyka bloga ułatwia pisanie treści na niego, ale z drugiej strony każdego ciągnie do tego, aby od czasu do czasu zająć się czymś innym. Jak zatem odnaleźć się w kwestii tematyki bloga?

Twój blog to twoja przestrzeń – także blog firmowy, dlatego możesz zamieścić tam taką treść, na jaką masz ochotę. Jeżeli czasami będzie recenzja kosmetyków w piątek, a w środę relacja ze spaceru – warto zastanowić się, jakie skutki mogą nam przynieść tego typu wpisy? Możesz być pewny, że treść nie dotrze do wąskiej grupy docelowej. Czym jest dokładnie grupa docelowa? Określa się tak internautów, którzy są lub mogą być w /przyszłości zainteresowani danym tematem, produktem lub usługą. To proste – blog o książkach jest skierowany do czytelników, a blog samochodowy do kierowców lub przyszłych kierowców. Pamiętaj, że jeżeli chcesz mówić do wszystkich – tak naprawdę nie mówisz do nikogo.

Rozdrobnienie tematyczne bloga powoduje że nie dopasowuje się on do konkretnego grona zainteresowanych odbiorców. Każdy znajdzie tam coś dla siebie? Niekoniecznie – bardzo mało osób jest tak wszechstronnych, żeby mieli wiedze z wielu różnych dziedzin.

Projektowanie stron

Odpowiedz sobie również na pytanie – czy ty jako autor bloga jesteś na tyle dobrze wykształcony w podejmowanych tematach, żeby robić to rzetelnie? Przekazanie wszystkich niezbędnych informacji jest trudne, a także czasochłonne. Jedna dziedzina daje możliwość pozyskania o niej szerokiej wiedzy, ale przy kilku – może być ciężko. Jedna tematyka – to określona grupa odbiorców, ponieważ masz świadomość tego, kto może być nią zainteresowany. Dodatkowo, to także ułatwia pozycjonowanie bloga.