Emocje w content marketingu – jak wprowadzić je na swojego bloga?

Data dodania: 15.02.2018


Czy wiedziałeś o istnieniu mechanizmu, który jest wręcz decydujący o tym, czy ludzie będą czytać twój tekst chętnie? To nic skomplikowanego – nie musisz się martwić. Chodzi o jedną, banalnie prostą metodę, która wspomoże cię w pozyskiwaniu nowych użytkowników i sprawi, że będą oni wracali do ciebie. O co chodzi? Nie musisz dłużej się nad tym głowić – mamy na myśli przekaz emocjonalny.

Strony internetowe Szczecin

Na pewno słyszałeś powiedzonko, mówiące o tym, że nieważne jak – ważne żeby mówili. To jednak nie jest do końca prawda, ponieważ w wielu tekstach które idealnie nadają się do włożenia w nie ładunku emocjonalnego – w ogóle go nie zawierają. Niestety pewne branże charakteryzują się tym, że nie można dopasować emocji do produktów – wyobraź sobie zachwyty nad wierceniem betonu lub produkcją elementów silnika samochodowego. W tego typu przypadkach ważne jest zadbanie o merytoryczny wydźwięk tekstu – niektóre tematy są jednak bardziej podatne na umieszczenie w nich ładunku emocjonalnego.

Przyjrzyj się dzisiejszym społeczeństwom – każdy z nas jest dosłownie zalewany informacjami, z czego tylko niektóre są cokolwiek warte. Każde zetknięcie z Internetem to nowy news, a media społecznościowe stają się wręcz nowym uzależnieniem XXI wieku. Prawie nigdy nie mamy rozładowanego telefonu, a napływ nowych informacji powoduje nasze ciągłe otępienie – taka jest smutna prawda. Coraz ciężej twórcom przekazów nas zaskoczyć czymkolwiek albo nawet rozśmieszyć. Równie kiepsko wypada nakłanianie odbiorców do głębszej refleksji. Jak to zrobić, kiedy wszystko już było? Możemy się spodziewać co zobaczymy w programie informacyjnym lub co przeczytamy na popularnych portalach. Tytuły zdają się przyciągać, ale po wczytaniu się z tego okazuje się, że nie warto było w niego klikać. Krótkotrwałe zainteresowanie czytelnika nie powinno być naszym celem, ponieważ nie jest to relacja trwała. Jak sprawić, żeby odbiorca został z nami na dłużej niż chwilę?

Strony internetowe Kołobrzeg

Możesz to zrealizować, dzięki zawieraniu w tekście cennych informacji, które nie są dostępne nigdzie indziej lub też poprzez dodanie do tekstu warstwy emocjonalnej. Czytelnicy blogów często wyrażają opinię, że oczekują we wpisach większej ilości energii i pasji, a nie jedynie suchego tekstu na dany temat. Jeżeli twój blog obejmuje tematykę wyłącznie techniczną, możesz oczywiście skupiać się na przekazywaniu konkretnych informacji – jeśli jednak twój blog to blog lifestyle’owy – możesz spokojnie sprawić, aby twoje teksty były bardziej emocjonalne. Informacje na stronach są często powielane, dlatego przekazanie ich w odmienny sposób będzie zwracało uwagę czytelników.

Logistics services Poland