Blog firmowy – dobry czy zły pomysł?

Data dodania: 15.02.2018


Już od dłuższego czasu planujesz założenie bloga firmowego, ale wciąż to przekładasz z powodu braku czasu albo umiejętności? Nie martw się – nie musisz zajmować się tym osobiście – istnieją na rynku agencje conent-marketingowe, które mogą wziąć na swoje barki wszelkie kwestie związane z tworzeniem i publikacja treści na twoim blogu. Jeżeli zdecydujesz się na podjęcie pracy z agencją tego typu, ważne jest wstępne określenie budżetu oraz takich kwestii, jak ilość wpisów w miesiącu lub tygodniu, grafiki, fotografie i inne materiały.

W przypadku podjęcia współpracy, agencja powinna przesłać ci specjalny dokument, dzięki któremu uzupełnisz informacje niezbędne do podjęcia działań. Jest to zazwyczaj kilka/kilkanaście pytań odnośnie oferty firmy, oczekiwanej długości treści wpisów, a także ustalenie fraz kluczowych, które trafią do artykułów. Po zakończeniu konsultacji i sprawdzeniu dokumentu otrzymanego od klienta, agencja ustali odpowiedni styl komunikatu na twojego bloga – ważne aby treści pozostały spójne i sprostały wymogom odbiorców.

Projektowanie stron

Schemat publikacji może skupiać się na różnych kwestiach – grupie docelowej lub charakterze działalności twojej firmy. Pamiętaj, że tworzenie bloga firmowego musi być ściśle połączone ze specyfiką twoich odbiorców, produktów lub usług. Różne grupy docelowe podejmują aktywność w internecie  o różnych porach, dlatego czas publikacji jest tak ważny.

Agencja zajmująca się taką kwestią, jak content marketing z pewnością przeanalizuje zachowania grupy docelowej z wykorzystaniem specjalnych narzędzi badawczych. Dzięki temu, będziecie dokładnie wiedzieć kiedy opublikować wpis, aby spotkał się on z największym zainteresowaniem. Nie zapominaj o dokładnej analizie fraz kluczowych, które będą obecne w poszczególnych wpisach na blogu – takie wspomaganie bloga może przynieść firmie dużo pozytywów.

Winter Polska

Jeżeli masz problem z systematycznością – możesz zaufać doświadczonej agencji, która da ci gwarancję publikacji treści zgodnie z wcześniej stworzonym schematem – brak regularności w tym przypadku nie jest dopuszczalny. Nie zapominajmy o tym, że blog powinien przede wszystkim spełniać funkcję użytkową – jego zadaniem jest przekazywanie wartościowych informacji, a nie jedynie skupianiu się na reklamowaniu produktów czy usług. Podsumowując – prowadzenie bloga to ciężka praca, ale umiejętne zbudowanie świadomości twojej marki może przełożyć się na większe zainteresowanie odbiorców oraz w efekcie – na realny wzrost sprzedaży, który będziesz mógł odczuć przy zachowaniu odrobiny cierpliwości.

Strony internetowe Szczecin